Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Kopparmedel?, Var får jag tag i det?
          sanna
          Inlägg 06-09-2003, 16:53
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 952
          Medlem nr: 1 052

Enligt en trädgårdsbok lider mina syrener av vissnesjuka och jag uppmanas att spruta med "kopparmedel". Frågade på "Plantagen" idag, de hade naturligtvis ingen aning. Frågan går då omedelbart till expertkommitén på Odla.nu:

Vad är kopparmedel?
          Vad marknadsförs det under för namn?
          Var får man tag i det?
          Exakt hur onyttigt är det för naturen?
          Om det är onyttigt, känner någon till något alternativ?

Sanna
          unsure.gif

--------------------
          Sanna!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          sanna
          Inlägg 07-09-2003, 20:43
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 952
          Medlem nr: 1 052

Cilla!

Om jag studerar dina bilder och läser det du skriver får jag nog tyvärr konstatera att det verkligen är "vissnesjuka" (vilket heeeeeemskt namn!!!!!) Kärlparasiter!!! How I really HATE them! Kan någon förklara närmare varför KÄRLPARASITERNA bör finnas??!?!? Egentligen? Just i mitt insynsskydd? mad.gif
          Ja, en planta började konstra sig förra sommaren och denna säsong har fler grannplantor hängt på...sad.gif
          Men jag tycker nog att det är lite konstigt att det bara har uppstått helt plötsligt eftersom dessa praktfulla syrener fanns när jag flyttade in för 6 år sedan...
          Syrenerna har säkert en 10 - 15 år på nacken och är som sagt stora och heltäckande och förhindrar effektivt insyn från granntomten. Men den sagan är nog all nu... sad.gif (Hej grannar, nu är vi som en enda stor familj...)

En liten tröst är emellertid att jag gick in på din sajt "fruktträdstipset" och fick lite tips om hur jag ska bete mig med mina sorgligt obeskurna äppelträd... smile.gif Fast det är en helt annan historia...

Bye, bye! /Sanna - som nog ändå ska försöka lite huskurer...det sista som försvinner är hoppet! smile.gif

--------------------
          Sanna!

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-08-2025, 15:57

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon