det är ju så på ett forum, att man sitter med en massa namn framför sig och "pratar" med dom.
Man bildar sig en liten uppfattning om den som döljer sig bakom nicket....man får en form av "kontakt" med dessa, på gott och ont.
när det sedan dyker upp ett hett ämne, går diskussionerna höga och många håller med, andra inte...
det betyder inte att man är uppdelade i några läger ..."vi mot dom"...det är bara så att man tycker och tänker olika.
är man ny på ett forum, kan man ibland känna att man inte är med, och att det finns ett "innegäng"....så är det kanske till viss del också, men då är det människor som pratat i flera år med varandra.
JAG skulle aldrig som ny användare kasssta mej in i en het diskussion det första jag gör...jag läser och avvaktar, och bildar mej en litet hum om vad som är.
det är självklart att man "känner" dessa mera, när man haft diskussioner om olika ämnen, man lär sig se vad dom står får...även om JAG inte alltid tycker samma sak, så är det inte samma sak, som att jag ogillar den personen efter det...man har bara olika uppfattning..
det är ju så IRL också, att dom man är vän med, är man mer rädd om, än okända personer...
att det sedan finns folk, som med olika nick går in och triggar igång diskussioner, är inte ovanligt...men inget att hänga upp sig på.
Dessa försvinner sedan...för att dyka upp som gubben i lådan lagom till nästa "bråk"....sånt får man strunta i att kommentera bara....