Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Handlar först,tänker långt senare..., övervintra timjan
          evalina
          Inlägg 19-08-2003, 17:30
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 31
          Medlem nr: 89

Impulsiv som jag är, köpte jag fyra olika sorters timjan utan att ha en aning om hur dom ska övervintras. wub.gif
          Kan jag ha dem i köksfönstret? För härdiga är dom väl inte..? blink.gif
          Hoppas nån ger mej ett tips. rolleyes.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          MadeleineB
          Inlägg 08-09-2003, 00:05
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 134
          Medlem nr: 1 908

Spännande att prata med "växtmänniskor" från hela Sverige! Jag har skam till sägandes aldrig varit längre norrut än Skellefteå, det som hållit mig därifrån är myggorna...nej, jag skojar, det har aldrig blivit av bara.

Mörkret kanske, men det vet jag ju lika bra som vem som helst att på sommaren är det LJUST. Så det är bara mina fördomar, som vanligt. Pinsamt att man ska bli påmind om DOM.

Nej hörrni, nu ska jag komma till saken: jag har själv ofta krafsat fram timjan under snön, för att lägga i maten på vintern (när jag bodde i Stockholmstrakten).

Förra året, det första hela som jag bodde på Österlen, var vintern ovanligt kall här nere. På många håll frös timjanen, har jag hört (min stod lyckligt och väl i källaren, och jag hade inte hunnit plantera någon ute, så jag klarade mig). Och det beror säkert på att det knappt fanns någon snö alls, utom två korta perioder på några dagar, men massor av minusgrader veckor i sträck.

Uppe i Stockholm (och säkert på många andra ställen, fast jag bara inte vet om det) var det också kallt, men GOTT OM SNÖ. Där klarade sig timjanen, men alltså inte här nere.

Det är spännande att flytta, man får lära sig massor av nya saker hela tiden. Och jag är verkligen tacksam att jag har hittat odla.nu, för här kan man få så bra hjälp när man behöver det.

MadeleineB

--------------------

Hyllegården - din kryddbod på nätet!
          Örter, kryddor, olivtvål och mer...
          www.hyllegarden.com
          Gå ner i vikt - vår metod är enkel och
          effektiv. Inga piller, pulver eller pekpinnar!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-07-2025, 00:02

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon