Jag bildar mig alltid en uppfattning om olika människor på ett forum.
Är med i odla sen starten, träffade en del forumister IRL och min uppfattning stämmde.
Sen förstår jag inte att man behöver flera nick, jag var visserligen bara Elisabeth i början men efter att vi skulle registrera oss på nytt så var någon snabbare än jag och tog mitt namn. Därför la jag till västkustkolonisten ( skulle gärna vill byta tillbaka eftersom jag inte är kolonist längre men Elisabeth är fortfarande upptaget) .
Om man är ärligt och inte har nåt speciell syfte så behöver man inte flera nick.
Sedan pratade ju många om profilen, jag har inget i min profil - har aldrig haft heller. Varför, ju jag har lärt mig att vara försiktig. Även jag var nog lite blåögd i början, vi va rju så få då........ men att hela världen kan läsa med ja det tänkte jag inte på då.
Har varit, och är fortfarande med i många olika forum. Har där ett annat nickname än på odla, men alltid samma sedan 1995. I alla möjliga trädgårdsforum världen runt är jag känt under samma namn. Har inte behovet av att skaffa mig olika namn( och bekväm är det ju också)
Hat träffat många forumsbekannter, vissa har blivit vänner till oss. Var så sent som i augusti i Tyskland och träffade några som jag lärde känna i ett tyskt trädgårdsforum någongång 97-98
Vi har hälsat på varanda sedan dess. Men det är det man märker direkt, den människa gillar jag. Därför förstår jag Bettson när hon nu är så j....ä besviken. Jag avskyr falskhet, oärlighet osv
Jag tycker också att man skall ta bort personer som registrerar sig men aldrig postar något. Kanke efter 2 år eller så, vad vet jag.
Sedan tycker jag, som pejori att när man är alldeles ny här och direkt kastar sig in i en het disskussion???? Jag skulle inte göra det. För mig är det alltid en varningstecken.
Egentligen skulle jag ville säga så mycket mera men det kanske är bättre att hålla tyst nu. Och så är ju maten snart klar också
Elisabeth