CITAT (Björken @ 07-11-2006, 13:58)
Ingen reaktion på mitt inlägg om sockerteorin. Kanske det bara är tron från min sida men det spelar mindre roll för om det är den som hjälpt så är det bra för mig. Värken har i varje fall minskat så mycket att jag har kunnat börja styrketräna. Styrketräningen gör att jag tränar upp musklerna så att de i sin tur skyddar lederna mot överbelastning.
Då hade du säkert inte så ont innan säger säkert någon, men det kan jag säga att det fanns dagar då jag knappt kunde röra mig. Men jag hade svårt att acceptera det och sökte till jag fann det som passade mig.
Jo jag håller med dig. äter inte heller vitt socker mer än om jag får i mig det i något bakverk och det är ytterst sällan. Sötar annars med honung från orten eller råsocker.
Likaså skippar jag vitt mjöl och vit pasta, äter bara fullkornsris eller det grövre bulgur.
Vad beträffar kudde så mår jag bäst av en fast dunkudde, tror jag har bärighet 7, den formar sig efter huvud och nacke men ger samtidigt stöd. Fixar absolut inte syntetkuddar. Täcke har jag däremot ett varmt gosigt i syntet med dunkänsla, inhandlat på Ikea.