Min fru älskar barnvagnar
Vi använder dem bara till lilla dottern då vi bestämde oss att den stora inte fick åka efter att hon fyllt 3. Tycker det ser så illa ut med stora barn i vagnar, de skall gå.
Vi har faktiskt inte så farlig många vagnar nu utan bara fyra

. Förstår ni nu hur jag har haft det för att se det positiva i att bara ha fyra vagnar
Så här tycker jag man skall göra:
1: klassisk liggvagn gärna begangad
Om man kan stå ut med det skall den helst ha stora gammaldagshjul då de rullar bäst samt att man slipper fylla dem var 14´e dag.
Tänk på att denna vagn kommer ni bara använda aktivt i 6 månader, efter detta kommer den mest tjänstgöra som säng. (barn sover bäst ute)
Saker man inte klarar sig utan är regnskydd samt koppel.
I vårt fall får den även stå på dagis efter detta och fungera som säng. Då vill vi inte ställa någon 5000 kr där.
2: någonform av sulky.
Här är det värt att lägga pengarna.
Jag som inte bor mitt i stan och gärna vill kunna ta en promenad i snö o slask väljer en 4 hjuling. De som bor i stan kan ha en mer fräck och smidig trehjuling. Trehjulingar är lättare att köra på stormarknader ingen tvekan, men om det inte är perfekt väg så är de inte lika bra.
Bra saker är om det finns stor korg och nästintill liggläge.
3: billig begagnad paraplysulky om ni skall ut o resa
Används för vår del 5 veckor per år, dvs då vi är ute och seglar samt nu när vi på torsdag åker till Egypten.
Behöver inte vara något märkvärdigt då man bara skall kunna åka till samt sova på resturangen.
Själva har vi haft:
Billig begagnad duovagn, paraplyvagn, sulky, trehjulig sulky, häftig trehjulig duovagn samt liggvagn de senaste tre åren
tro mig jag gillar inte barnvagnar lika mycket som min fru.
Enligt mig så är de klassiska klart bäst även om de är tråkigare rent utseende mässigt. Men kolla in tyngden på ex brio race mot en mer gammaldags sulky, det skilljer mer än vad man tror och det är mer lyft än vad man tror.