Jag pratar mycket med företag om dagarna, jag hjälper gymnasieelever och komvuxelever med praktikplatser ex. många trädgårdsbutiker som Plantagen en lång lista på hur man ska se ut och vad man inte får ha på sig så har jag någon elev jag är tveksam om de tar emot får de besöka butiken och sedan får butiken ta ställning till om de kan acceptera utseendet, ofta är de inte så hårda mot praktikelever så de kan ta emot trots någon enstaka piercing men efter vad jag förstått får man inte ens ha hål i näsan för att få ett jobb på Plantagen ifall man ska följa reglerna strikt.
Kyrkogårdar kan också vara ett ställe där det inte passar att se ut hursomhelst man får inte skrämma de som besöker gravar, någon som är Goth och klär sig därefter kan vara direkt olämplig på en kyrkogård man vill ju inte att personalen ska skrämma ihjäl äldre kyrkogårdsbesökare.
Även Burger King och liknande brukar ha regler för hur man får se ut.
När det gäller självförvållade "handikapp" som piercing finns det ingen lag mot att man får diskriminera och välja bort dem men är det medfödda saker som hudfärg och ex. saker som skett genom olycka ex. ärr från brännskador tror jag inte man får diskriminera.
--------------------
Mvh Åsa
Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)
|