Antingen så gillar man "kroppsutsmyckningar" eller så ogillar man det med alla mellanstadier. Det är upp till var och en att välja sida, både om man själv vill smycka sig eller hur man uppfattar andra som gjort det. Om en arbetsgivare inte gillar det borde det vara självklart att h*n inte anställer en sån person, och lika självklart att man inte söker en sån plats. Bara en idiot skulle ta anställning på en plats där förhållandet till chefen från början är kylslaget. Det är ingen allmän rättighet att få jobba överallt.
Personligen har jag inget emot nån liten tatuering eller lite metaller men när tatueringarna väller fram överallt eller metallskrotet gör utslag på vågen föredrar jag att gå runt personen ifråga. Eller om det sitter på olämplig plats. Om jag skulle råka på en kvinna med en ring i bröstvårtan eller clitoris blir jag nog gravt impotent. Vi är liksom inte på samma våglängd. Det är mitt val.
Det är väl så att en tatuering ofta är ett utryck för personens tankar och ideologier. Så vad tänker ni om personen i affären, på caféet eller annorstädes har en tatuering med hammaren och skäran, ett hakkors, en naken kvinna eller tom ett naket barn? Ni är väl inte fördomsfulla?
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|