CITAT (herkules @ 11-11-2006, 08:51)
CITAT (Tezzla @ 10-11-2006, 23:53)
CITAT (herkules @ 10-11-2006, 23:38)
det är trist att läsa folks tankar om utseende, trodde vi kommit längre än så.
personligen skiter jag högaktningsfullt i hur folk ser ut bara de håller sig rena.
Men tycker du det är viktigare att du ska få se ut hur som helst än att du anpassar dig till den "roll" du faktiskt ikläder dig som arbetare? Är det fördomsfullt av mig menar du om jag inte har lust att anställa dig p.g.a av tatueringar och "skrot" i ansiktet?
hm - det är ju inte teater jag ska spela - jag ska göra ett jobb. jag förutsätter att jag anställs pga av mina kvalificationer och inget annat.
jag tycker inte man kan bestämma hur en annan människa ska se ut, så ja, skulle någon neka mig ett jobb pga en ring i näsan skulle det ta hus i helvetet.
Det beror väl helt och hållet på vilken typ av jobb det gäller, är det ett arbete där man skall representera företaget utåt så skulle i allafall jag aldrig anställa någon med en massa tatueringar, piercingar eller extrema frisyrer. Då vill man väl ha någon som stämer med den bild företaget vill visa mot sina kunder. Är det däremot ett jobb som inte syns utåt så spelar det ingen som helst roll.
Birgit Ek