Jag har jobbat på bemanningsföretag i många år och har alltid haft garantilön. Alltså, kan de inte fixa nåt uppdrag till mig så får jag 80 % av min grundlön på bemanningsföretaget.
Man går oftast efter lönen de har på företaget man är på, man kan dock aldrig få mindre än grundlönen på bemanningsföretaget.
Jag tycker det har funkat bra när jag varit på bemanningsföretag och på mitt senaste ställe hade jag en superchef som verkligen brydde sig om sina anställda.
Fick jobb på ett ställe jag var uthyrd till men när Isak var nån månad gammal i magen så blev jag och många fler uppsagda pga arbetsbrist.
Jag är alltså arbetslös men när min mammaledighet är slut kommer jag med 90 % säkerhet få tillbaka mitt gamla jobb på bemanningsföretaget. Har varit i kontakt med min gamla chef och det lät mycket lovande...vi får väl se
Som svar på trådstartarens fråga...jag hade inte tagit jobbet med så dåliga villkor! Får säkert halva Odla på mig nu men det skiter jag i, vill man ha råd att skaffa fler barn så måste man tänka både framåt och ekonomiskt och är systemet som det är så...