CITAT (Tezzla @ 11-11-2006, 14:27)
Ett perfekt exempel på vad jag menar "anarki" och egoism!
Om jag som arbetsgivare vill anställa dig som t.ex. säljare eller kundmottagare och nekar dig anställningen p.g.a. av att du har piercingar i ansiktet så har det enbart att göra med att du inte är beredd att följa de regler JAG som arbetsgivare/chef har. Du må ha hur fina kvalifikationer som helst och vara en superbra säljare, men det är sekundärt. Jag kommer inte ens bry mig om att ta reda på hur duktig du är eftersom du faller på en gång i och med att du inte accepterar de regler som finns.
Och detta bemötande skulle göra att det tog hus i helvete hos dig :P Detta innebär ju att DIN rätt att se ut precis hur DU vill är viktigare än att anpassa dig till gällande regler. DU ska minsann få arbetet för de kvalifikationer du har sedan är det skitsaksamma hur du ser ut och att du bryter med de regler jag som chef satt upp. Vilken egoistisk inställning.
Det finns en sån enklel lösning på detta. Du kan få chans att visa precis hur duktig du är om du bara följer en enkel regel. Men denna regel skulle du aldrig ställa upp på. Vem förlorar på det? Knappast jag, utan du.
det är absolut inte vare sig anarki eller egoism!
det handlar om att se längre än näsan räcker..