CITAT (*rolf* @ 10-11-2006, 15:42)
Ja du Krellus. Nu råkar det vara så att historia är ett av mina specialintressen. Jag har läst oerhört mycket om t ex utbrottet till såväl 1:a som 2:a världskriget. Liksom andra krig och krigsstrategi. Jag är 63... du är 36 år. Jag tror att jag såväl upplevt mer som (kanske) läst mer om krig än vad du har, kalla som varma. Mina reflektioner om Sveriges förmåga att försvara sig under tiden från WW2 fram till nu baserar sig på erfarenhet och att jag läst mycket.
Det där var de mest patetiska du har skrivit på det här forumet Rolf. Använder din "ålder" som slagträ. Du är inte den enda som har patent på att vara intresserade av historia. Nu råkar det vara så att historia, och framför allt militärhistoria är mitt största intresse och jag har en ganska imponerande bokhylla som kan bevisa det.
Jag tänker inte be om ursäkt för att jag är yngre... ålder har inget med kunskaper att göra i det här fallet. Det handlar nog om vem som har läst/studerat mest i den här fråga och det "kan" mycket väl vara jag. Jag misstänker att så är fallet.
Zon III till vardags men Zon IV i övrigt...