Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Gräva 30 m häck!, Kan man leja bort det till någon i Sthl
          veno
          Inlägg 07-09-2003, 10:11
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 25
          Medlem nr: 962

Hej!
          Nu har jag längtat efter en häck mot gatan som är runt 30 meter lång. Men alltid kommer det något annat som ska göras i trädgården och åren de bara går.
          Nu i ett sista försök tänkta jag kolla vad det kostar att leja någon annan eller försöka hitta någon grävmaskin som gör det tyngsta jobbet.

Är det någon som har erfarenhet av ovanstående? Jag bor i Tyresö i Stockholm.

Ut mot gatan har vi ett staket (hönsnät, tror jag man kallar det) och det vill jag ha kvar medans häcken växer. Tror ni det finns någon grävskopa som man själv kan "ratta" på sidled om ni förstår vad jag menar (staket ska ju vara kvar så man kan inte gräva framifrån).

Rörigt inlägg men någon vänlig själ kanske har något tips.

/Anna

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Eld
          Inlägg 10-09-2003, 11:29
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 31
          Medlem nr: 2 044

Jag hyrde hyreshusets grävmaskin, en Bobcat X320, när jag skulle dränera om huset. Den är lättkörd och det är inga problem att komma intill staketet. Helst ska man gräva från höger till vänster då kommer man närmre med maskínen än om man gör tvärtom. Maskinen kostar strax över 2000 kr per dag inklusive släpvagn. Jag tyckte det var lätt att lära sig köra den. Om det är platt mark, lättåtkomligt och inte alltför stora stenar (<45cm) så går det nog bra att gräva 30m dike som är en halvmeter djupt på en dag. Maskinen är bara en meter bred men den behöver ganska mycket utrymme på höjden så man kommer inte under några äppelträd. När man gräver behöver man dessutom svängrum och plats för jorden.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 09-08-2025, 13:35

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon