Validating
Antal inlägg: 3 808
Medlem nr: 5 448
Oldsberg blir årets julvärd i SVT, vad tycker ni? Jag tror det blir rätt ok, stofil som jag är så tycker jag att det ska vara en 'gamling' i rutan på julen, inte nån yngre person som många tittare inte kan relatera till.
Validating
Antal inlägg: 3 808
Medlem nr: 5 448
CITAT (Hannele @ 16-11-2006, 21:43)
Precis, på julen firar man jultomten, inte Lady och Lufsen.
Tja, vi läste faktiskt Julevangeliet för våra barn.
Låter fint, själv har jag ofta funderat på att gå i kyrkan, men inte orkat eller haft tid. Jag är aningen emot genomkommersialiseringen av julen, och tycker det är synd att både Jesus och tomtar har fått ikläda sig penningskruden. Har vissa tankar på att gå i kyrkan första advent kanske, har inte gjort det sen jag konfirmerade mig (på Karl-Bertil Jonssons tid, känns det som). Men det går väl om intet, känner ungefär nästan inga som går i kyrkan och gå själv känns lite tråkigt.
För att återgå till Oldsberg...jag är nästan lite besviken...nästan alla tycker ju att han blir en bra julvärd, åtminstone såhär på förhand. Nästan så att man önskar att det bleve en Ernst i år också, så att man riktigt fick gotta sig i allt missnöje man kan vräka ut över en sådan julvärd. Ernst är säkert trevlig, det är inte det, men man kan inte ha en julvärd i sandaler.