Dragiga golv får nog jag dras med jag har fårskinnstofflor istället tror man glömde isolera under golvet när man byggde min marklägenhet och de som ska sköta underhållet av min lägenhet är ett jättestort bostadsbolag som hör till ett av sveriges största landsting och jag tror det var en 30år sedan hela lägenheten renoverades och de verkar inte ha några planer att renovera inom någon snar framtid, den som bodde där innan mig var dock driftig och lyckades släpa hem en av cheferna för bostadsbolaget för att visa det mögliga badrummet så jag har ett fint renoverat badrum men det har inte de andra som bor bredvid mig. Hålen i väggarna fixade farsan och satte upp vävtapet och rollade på väggarna så det ser ju hyfsat ut även om det var ett snabbt hafsverk det ser ju betydligt finare ut än vad det gjorde när jag flyttade in.
Jag betalar dock en ganska låg hyra där både el, värme och vatten ingår och det är via jobbet jag hyr och vaktmästarna jag fått hjälp av när avloppspumpar och dyl stannar funkar bra. Locum ska även sköta byggnaderna på jobbet och de har faktiskt satt fart på sista tiden de har bytt ut lite dörrar som anmäldes att de behövde bytas ut för sådär 5-10år sedan så viss startsträcka verkar de behöva.
Tror det är svårare att kriga mot ett stort företag än ett mindre bostadsbolag.
--------------------
Mvh Åsa
Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)
|