De som inte förstår får gärna begära klarlägganden gällande mina inlägg som bör ses som raljanta i tidigare delar av denna sträng!
Vad jag är rädd för verkar som en lite skruvad fråga men jag ska försöka svara på den ändå... Jag är inte rädd utan beklämmande fascinerad över att man (även från Ja-folket) tar till väldigt märkliga argument.
Det står väl alla fritta att inte riktigt klara av att accepterar demokratiska beslut i folkomröstningar eller riksdag och utifrån detta kan man givetvis ägna sig åt argumentation på den nivå man finner lämplig men någon form av sanning eller åt minstone sannolikhet (tänk Tage D) bör man väl kräva av sig själv?
På söndag röstar demokraterna i Sverige för eller emot ett införande av en gemensam europeisk valuta men denna sträng inleddes med att dra in allemansrätten och raskt koppla den till trädgårdsfolk vilket har väldigt lite med denna fråga att göra. Om man tycker att vår Riksdag fattat felaktiga tidigare beslut så bör man väl rösta med det i bagaget men allemansrätten har inget med Ja eller Nej till Euro att göra!
När det gäller " ulfvens inlägg börjar likna alla 'trovärdiga' kedjebrev som trillar ner i mejlboxen... " så antar jag att det bygger på att du tror att jag argumenterar på allvar för ett Nej, vilket inte är fallet...
--------------------
Mvh/Ulfven, zon 2, www.kassander.com
Cyniker är vad den naive kallar realisten...
|