CITAT (Kjellepelle @ 13-09-2003, 00:01)
Hej Posse. Prova inte att laga plastfläkten, plast åldras och delar från den kan flyga iväg och skada någon. Plastdetaljen är sannoligt gjuten kring aluminiumnavet / medbringaren och går inte att dela. Att få bort navet från motoraxeln kräver en avdragare. Försök inte att slå bort den, då förstör Du motorn.
Trots att jag verkligen kört hårt med denna stackars klippare - inte ofta men desto hårdare - malt ner nästan halvmeterhögt gräs och tistlar m.m., kört emot sten o.dyl. och ibland "fräst" ner smärre sly syns det inte att någon plast skullle ha lossat.
Men det kan nog vara marigt laga så att balansen bibehålls. Smidigast kanske vore om det ginge att bara staga upp fläkthjuldelarna i rätt läge och plasta på glasfibermatta?
Apropå 'flyga iväg' minns jag när jag med en vanlig gammal fyrhjulig rotorklippare råkade försöka klippa stenar i tomtens utkant... KRASCH!!!, sa det och klipparen började så smått hoppa jämfota.
När jag fått stopp på den och kollade under var ca 1/3 av den långa stålkniven försvunnen och jag letade länge vid flera tillfällen men återfann aldrig den försvunna biten.

Kanske var det några rumpnissar som behövde den.