CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 13-09-2003, 19:05)
Hur det är med båtar vet ja inte eftersom man inte har båt i Alperna men jag skall fråga några trädgårdskompissar i Nordtyskland som har båt.
Men att sätta upp en tält i skogskanten går bra men inte mitt i en åker eller kornfält, det får du inte heller här.
Under min tid som "bondmora" i Tsyskland hade jag mycket folk gå genom mark och skog och jag hade alldrig sagt någt om detta. Men klart när folk sätter sig mitt i höga gräset så gillar man inte detta. Men att sätta upp tält i kanten går allt bra.
Att plocka svamp gör alla som gillar det.
Elisabeth
Jag brukar sommartid umgås en del med en familj nere från kontinenten som reser hit till Sverige varje år på sin semester och de brukar ofta tala om hur fullständigt annorlunda och härligt det är i här i Sverige tack vare Allemansrätten och Strandskyddet. Där nere är t.ex. alla stränder igenmurade med tjocka lager hus och de hoppas att Sverige för allt i världen ska få bestå så underbart som det är.
Men som Skatmor skrev lär det bli slut på det om folk går på de bedrägliga locktonerna från de politiker - och dem som de lyckats förleda - som vill rösta bort de sista resterna av vårt lands självbestämmande. Då blir Sverige en ynklig lydstat.
Precis som Bilderberggruppen planerat.