CITAT (Leia @ 27-11-2006, 10:52)
Nu kommer jag kanske låta lite "hård", men om man inte har råd att ta sina djur till veterinären när de är sjuka, så bör man inte skaffa djur.

Det är något man bör tänka igenom INNAN man skaffar djuret.
Nu har du honom redan, och det är lätt att vara efterklok, men nu får du göra det bästa av situationen och i värsta fall faktiskt låna pengar till vet. besöket. Att det inte skulle finnas tider under så här lång tid tror jag faktiskt inte på
Jag förstår att det är en tråkig sits du har hamnat i, att du inte har råd, men som sagt dags att ta lite ansvar för din fyrfota vän!

:wub:
min yngsta hunds uppfödare "krav" var ett hundkonto med åtminstone 5000 kr på. iofs inget hon kunde kräva så klart men oj vad glad jag varit många gånger att jag varje månad satt undan pengar till hundarna..
sista året med herkules har kostat mig 32000 kr med rehabilitering, medicin och operation.
för 7 år sedan blev en av mina andra hundar (chopper) illa biten av en pitbull, vi hade inga pengar. då stampade vi på elgitarrer och vigselringar, det gick det också. senare när vi fått ihop pengarna så kunde vi ju hämta ut det vi stampat på. vi kunde ju knappast inte väntat med att behandla hunden som var skadad.
jag skulle inte vänta ut någon förkylning eftersom hunden innan varit trött och flåsig, förkylningssymptomen kan ju lika gärna hänga ihop med tidigare symptom och vara av allvarligare karaktär. ju tidigare du kommer till vet med din hund desto bättre.
jaja, mina 5 öre och jag hoppas att det går väl med din hund!