går det inte att prata med grannarna?? okastrerade katter revirpinkar och det går att få slut på det enkelt genom kastrering och bortagande av lite ädlare delar
kastratkiss luktar inte heller lika äckligt då det är obehagligt för er med lukten är det ju väldigt otrevligt och hänsynslöst att inte kastrera katterna....prata ordentligt med grannarna i sund katthållning ser man till att kastrera katterna så att de inte ger upphov till irritation och stora kattkolonier i städernas utkanter
detta är ett stort problem,säkert fler grannar har problem och absolut inte någon man ska tiga och lida för........ i djurtillsynslagen står det att man ska ta ansvar för sin katt/hund och se till att det inte förstör egendom,eller väcker obehag
om kattägarna vägrar lyssna på dig eller fler kanske ni kan smygkastrera katterna,samla ihop 3-400kr och lidandet är borta för evigt aldrig mer kisslukt,inte bråkande marskatter och nyskördade goda grönsaker utan kattpiss på....
jag förstår mig inte på de oansvariga människorna som skaffar katt för mig är det självklart att ha katterna inne då jag bor i hyreslägenhet och tätort,det finns för många som kan bli lidande av att jag har katterna ute det är en myt att katter inte kan trivas inomhus.för mig är det även självklart med kastrering och id-märkning
prata som sagt med de berörda grannarna för som ni har det nu så kan det inte fortsätta! /Nina-stolt kattägare till tre troll
--------------------
~grönt är skönt~
|