CITAT (Gossen Ruda @ 28-11-2006, 18:20)
Man måste hålla i minnet att akvarieaffärerna lever på att sälja. Därför kränger dom så mycket tillbehör det bara går och hittar på säljande namn på olika fiskar. Beträffande alla medel som man rekommenderas att hälla i så behövs inga alls, det vatten du själv kan dricka duger åt fiskarna. Inte tvärtom, vatten som fiskar kan klara sig i kan vara farligt att dricka.
Jo det är ju sant...men det finns gränser...håller de på å säljer för mycket 'skit' så får de ju dåligt rykte....dvs att jag så småning om upptäcker att det inte alls behövs 'trettitvå' olika medel i vattnet...jag sprider ju i min tur vidare att de 'lurar' på en massa 'skit'...
...jag råkade ut för det när jag köpte min vattensköldpadda för drygt 10 år sedan...att jag måste ha en värmeslinga till dem för att de ska trivas...bullshit säger jag...min sköldpadda har varit utan i 9 år och trivs utmärkt utan den...och då kostade den 299 Kr...undrar vad den kostar idag

...sen berättade jag för dem att min sköldpadda tycker att det är kul att simma mot 'strömmen' i akvariet...och då påstår de att han är stressad

...skrattretande...han har ju kul... sa jag å då tittade de på varandra och skakade lite lätt på huvudet och sen tittade tillbaka på mig...det är ju bara att skaka på huvudet åt deras kunskap...