Jag köpte min från Tvins efter den fina reklamen här på Odla. Efter första försöket var jag lite besviken, jag trodde det handlade om "quickfix". Men sen har jag haft den till kakel, köksbänk, badrum mm. Funkar finfint. Fönstren har jag inte gett mig på än. Skall också prova på fälgarna när vi byter hjul på bilen nu till helgen.
Min gamle far var hemma och fick en demonstration. Han jämförde med när han som sjöman var ute på de sju haven förr i tiden och där använde man ånga till rengöring. Det var det enda som bet på skiten sa han. Vi talar om tiden före Mr Muscle...
En sak som jag inte vågat prova än: tror ni den går att använda på läder? VI har en lädersoffa som verkligen skulle behöva fräschas upp men jag är tveksam till det här med läder och vatten.
Att mattor blir fina och fräscha förvånar mig inte - jämför med att dra ut dom i snön på vinten och borsta in snön i dom. Det är ju ett gammalt klassiskt knep.
Vad som är negativt är ljudet. Det är ett förfärligt ljud! Dammsugaren är tyst som en mus i jämförelse...
--------------------
Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3
|