katter är väldigt flexibla djur och motståndet för innekatter sitter hos människor och inte djuren lyckligtvis är även katter sådana djur att de vid minsta missnöje visar det genom protestkissning och dyl.
om jag skulle bo på landet utan grannar skulle jag ha katterna ute nu gör jag inte det och då får jag ta väldigt mycket mer hänsyn till allergiker,småbarnföräldrar och människor som inte listat katten som favorithusdjur.när man bor i tätort/villa/radhus/lägenhet kan man inte vara ansvarslös och elak och bara släppa ut katten hyresvärden har mycket att säga till om,likaså om man bor i bostadsrätt och i värsta fall måste katten väck.
så länge katten får en himla massa stimulans inne så mår den bra mina har ett golv till tak klätterträd,två vanliga som de rasar upp och ner på mina katter dödar byten(pälsmöss iofs,pingisbollar....) och smyger och jagar på varandra inte en enda av dom står vid dörren och jamar och vill ut.och om det sker en dag så tar jag mitt ansvar som kattägare och omplacerar den som vill ut
katter som varit hemlösa(som min kise strimma) är ofta rädda för att gå ut Mio är en bondkattunge,som kom direkt utifrån och in och som inte vill ut tippa är en kattflicka som aldrig varit ute,hon vill inte ut
jag skulle aldrig i mitt liv tvinga ut en katt om inte den vill och aldrig i mitt liv tvinga katterna inomhus om de är vana vid att ströva fritt
/Nina
--------------------
~grönt är skönt~
|