CITAT (Betty @ 15-09-2003, 17:31)
Jag tror som Vitsippa2 att det är fullt möjligt att dressera en katt.
Många kattägare påstår ju att katter är smartare än hundar...
och hundar går ju att dressera!

Katter ÄR smartare än hundar. det är därför de är svåra att dressera...
Vill man ha ett absolut lydigt djur, kan man ju skaffa hund....
Jag respekterar dom som har sina katter inspärrade, men jag skulle hellre vara utan katt, eller utan grannar....
Jag måste oxå säga, att jag har medkänsla med er som har haft besvär med grannarnas katter, det är inte roligt att ha huset indränkt i kattpiss. De kattägare som inte har vett att kastrera sina hankatter borde få en påpekan, gärna med bildbevis.... Det är många katter som är lika till utseendet...
Det finns hundägare som inte plockar upp bajset oxå, för en tid sen låg det en stor hundlort på vår stenmur vid soptunnan, jag funderade på om hunden hade stått på tå för att kunna lägga den där... Det måste varit en lösspringande hund, eftersom ägaren inte såg det...? Jag tog inte bort den, ifall de skulle gå förbi en gång till och få en chans att städa efter sig.
Min hund råkade sätta sig på kanten av en gräsmatta och lägga en lort efter att ha blivit utskälld och vettskrämd av husets stora hund, jag plockade upp skiten och gick hem. Damen i huset ringde direkt och skällde ut mig, men jag förstod inte varför... Kanske för att hon hade hört att jag skrattade till när min vovve "kontrade" utskällningen från deras hund?
Jag hoppas att min katt inte ställer till med besvär för andra, men jag bor så nära skogen att jag hoppas den är intressantare än grannens hus.