Det började med att alla mina krukväxter dog... för de gjorde dom.
Men när vi skaffade balkong provade jag att odla lite basilika, det blev 6 balkonlådor fulla med örter, 7 sorters basilika diverse annat.
När vi skaffade huset fick vi en söndervuxen historia med 14 stora träd osv... vilket är rätt mycket om det skall få plats 183kvm i två plan hus med garage på 700kvm grupphustomt.
4 år senare har jag väl flyttat runt det som går att flytta, byggt uteplatser, bersån, startat pallkrageodling för mig och barnen ( 3 och 5) fyllda med grönsaker, skapat rostrabatter ( är det bara 60 rosbuskar, jag får nog plats med några till

), pionsvärmar ( 10 talet olika ), blandade perenner och uppemot 800 lökar.
Diverse magnolior, klockbuskar, stora och små rhododendron osv har hunnit landa här med. Borde vara nånstans runt 160 arter, heh. Tokigt. Och... ingeting dör, allting frodas och växer

Själv tycker jag inte att barnen är nåt hinder, tvärtom, de älskar att hjälpa till. Klippa, gräva, plantera och vattna är stora familjenöen på kvällar och helger. De odlar sina egna grösnaker och örter....Precis som lunch och middag ute, eller vårt förmiddagskaffe på framsidan bland rosorna.
Sommarstugan däremot får vara mera lättskött :?
Vad jag gör på dagarna? Jag är frilansande utredare/lärare på universitet i västsverige. Och trädgården är dels doft, skönhet och meditiation

något vi gör tillsammans och rum för oss att leva i.