Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Olycka..., En tolvårig kille blev påkörd...
          Ina
          Inlägg 18-09-2003, 20:55
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 225
          Medlem nr: 12

Idag är jag rätt skärrad!
          När jag var på väg hem från institutionen och skulle av spårvagnen, för vidare transport med buss till Borås, var det en kille som hade blivit påkörd bara någon minut tidigare! Det var ganska otäckt - grabben var i samma ålder som min egen äldsta son.
          Killen som blivit påkörd var medvetslös och låg som en trasdocka på asfalten, han andades och hade bra puls men var helt okontaktbar..
          Jag gjorde det lilla jag kunde men nu det känns jättekonstigt att inte få veta hur det gått för grabben. Bussresan till Borås kändes oändlig och jag hade fått blodfläckar på handen som jag bara satt och stirrade på!!!!
          Ledsen Ina sad.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          MadeleineB
          Inlägg 20-09-2003, 09:53
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 134
          Medlem nr: 1 908

Hej Ina,
          Jag har också varit med om liknande saker vid ett par tillfällen och vet att man behöver få reda på hur det har gått, och kanske någon mer information.

Jag tycker absolut att du ska försöka med sjukhuset och kanske med polisen. Om de inte vågar lämna ut några uppgifter pga sekretessen (som självklart är viktig) så kan du kanske be dem höra med hans föräldrar om de kan lämna sitt tillstånd, så att du kan få någon information.

Själv tycker jag man framför allt behöver veta om personen klarade sig, och om den förväntas bli helt återställd, men exakt vad man undrar över kan ju bero på situationen och hur involverad man var. I alla fall så är det ju oerhört viktigt att människor engagerar sig och hjälper till så gott de kan när olyckor händer, så därför måste man också se till att skapa ett system så att de som har hjälpt till kan få någon information efteråt.

Jag såg en gång en kille som verkade påverkad eller sjuk ragla fram mot kanten av perrongen på en tunnelbanestation i Stockholm. När jag lyfte blicken, såg jag ett tåg som närmade sig i ganska hög fart.

Jag rusade mot tåget och viftade med mitt paraply för att det skulle synas att något var fel (det var det enda jag hann komma på, allt gick så fort). Jag skrek också, tror jag, och försökte få andra att reagera också (men det var inte många på perrongen, det var sent på kvällen).

Killen ramlade ner på spåret, tågföraren bromsade och lyckades stanna precis intill killen som låg på spåret.

Jag fick en utskällning som hette duga av tågföraren, det var nog det värsta jag råkat ut för (men jag inser att han säkert var chockad och antagligen annars skulle ha tagit reda på vad som hänt). Men jag hade nog behövt något annat i det läget, för jag var ganska chockad själv. Och det var ju inte precis mitt fel att han ramlade ner på spåret...

Hur som helst så var det ju tur att allt slutade lyckligt och att han inte blev påkörd av tåget!

Hälsningar
          MadeleineB

--------------------

Hyllegården - din kryddbod på nätet!
          Örter, kryddor, olivtvål och mer...
          www.hyllegarden.com
          Gå ner i vikt - vår metod är enkel och
          effektiv. Inga piller, pulver eller pekpinnar!

Citera

Inlägg i den här tråden
          Ina   Olycka...   18-09-2003, 20:55
          Felix matte   hej Ina! Jag förstår att du är skärrad. Hittad...   18-09-2003, 21:10
          Ina   Tack, Agneta! Tyvärr är det inte samma olycka ...   18-09-2003, 21:16
          oldwolfie   ina du kan faktiskt ringa sjukhuset o höra o berät...   18-09-2003, 21:21
          Ina   Du tror inte att sekretessen hindrar sjukhusperson...   18-09-2003, 21:23
          oldwolfie   jo sekretessen kan ställa till det men jag tror at...   18-09-2003, 21:25
          Ina   Hmmm... kanske skall göra ett försök i alla fall...   18-09-2003, 21:32
          lolo   Jag tycker också att du ska kontakta sjukhuset, In...   18-09-2003, 22:15
          maudan   Hoppas du fick reda på ...   19-09-2003, 08:57
          Cilla   Jag har vid två tillfällen fått reda på hur det gå...   19-09-2003, 09:11
          Saiai   Det tyckte jag var väldigt kvicktänkt gjort, och b...   20-09-2003, 19:37
          Ina   Har inte fått tag på någon än som kunnat hjälpa me...   21-09-2003, 00:04
          Ina   Han mår bra!!! Jag fick tag på den po...   22-09-2003, 18:57
          Felix matte   Skönt att höra att det gick bra :wub: Vi behöver ...   22-09-2003, 20:25
          Ina   Jag är en varm vän av glada nyhete...   22-09-2003, 21:49
          oldwolfie   härligt Ina att allt gick bra :)   22-09-2003, 22:12
          lolo   Även i mörkret finns det ett litet, litet ljus.......   22-09-2003, 22:26
          Mariann   om det inte var mörkt k...   23-09-2003, 06:49
          oldwolfie   nehepp nu ska vi inte vara såna so...   23-09-2003, 07:02
          kryddan   Tänkte faktiskt på "positiva nyhets-diskussio...   23-09-2003, 08:18
          Felix matte   Har åkt bil i 25 mil idag. Besökte en hjälpmedelsm...   23-09-2003, 20:33
          MadeleineB   ÅÅÅ vad skönt att höra att det gick så bra det kun...   24-09-2003, 16:45

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-07-2025, 17:57

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon