Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> rotstimulerande hormon
          brohede1
          Inlägg 18-12-2006, 23:15
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 21
          Medlem nr: 8 312

Hejsan!

Jag har en krukväxtbok som tipsar om att vissa sticklingar kan behöva penslas med rotstimulerande hormon för att få rötter på ett bra sätt. Var kan man få tag på detta? Jag har fått tag på sticklingar av en jättespännande växt som till växtsätten påminner en del om en fikus men har mycket flikiga oregelbundna blad. Jag har provat både i vatten och i jord under lång tid, men inga rötter kommer fram. Kan detta hormon vara något att prova?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          KURT
          Inlägg 19-12-2006, 06:23
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 10 440
          Medlem nr: 34

Leta bland trådarna om förökning (sökfunktionen brukar inte fungera). I princip kan man inte köpa växthormoner i Sverige, det säljs något algextrakt? (t ex Weibufix eller Impectal Sticklinghjälp). Men har man problem med rotning så är det oftast betydligt viktigare att man har bra förhållanden i övrigt för rotning. Det skall vara lagom fuktigt och luftigt. Fuktig vitmossa kan vara ett alternativ till jord som medium (och jord är i sin tur bättre än vatten!).

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 16:23

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon