Nu är det klart! Kom fram till slut! Passade på att ta med vovven så veterinären kunde kolla på hans "analproblem", han skrev ut antibiotika då vovven hade infektion i analkörtlarna, som spruckit...
Trodde att båda djuren skulle unvika mig några dagar, de är ju inte sövda utan bara "nerknackade" och troligen hängde med i allt som hände (undrar vad vovven tänkte på när han såg kastrerad utslagen katt framför sig på undersökningsbordet) men dagen efter följde de mig vart jag gick och ville vara i min närhet. Kanske trodde de att jag hade räddat dem från veterinären.....?
Antibiotika till vovven fanns inte att få tag på hos apoteket inom de närmaste tre kommunerna, hjälpsam farmacept skulle försöka få tag på veterinären och fråga om annat preparat.
Missen verkar ha uppfattat det hela som att "kastrerad katt håller sig inne...?" Var ute och pinkade idag, men kom snart in igen. Men jag håller det för mest troligt, att han tycker det är pinsamt att visa sig ute bland "damerna" med rakad rumpa.......
Kostnaden....? Det kommer räkning så småningom, men eg skiter jag i det, djuren är värda hur mycket som helst nästan, skulle inte avliva en katt för att det är dyrt att kastrera den (jag tror det är billigare med kastrering)....