Hm. Har svårt att sammanfatta ett år kort i skrift, men, studierna har inte gått sämre än vanligt åtminstone. Det är nog...kanske ett plus. Eller borde vara minus. Vet ej hur man ska se på det. Kombinerat med studier har jag fått jobb, det är ju bra. Fast kombinera studier och arbete gör ju att jag fått ännu mindre fritid och socialt liv än tidigare. Vilket nog är dåligt. Å ena sidan har jobbet blivit mer socialt på sista tiden, vilket var bra. Fast, å andra sidan har jag ett arbete där jag ofta byter arbetskamrater, vilket nog är dåligt. Åtminstone just nu. Och så verkar fackföreningen ha slarvat med mina ansökningshandlingar så jag inte är med i a-kassan just nu. Men det ska nog facket lösa, jag har påtalat felet de gjort samt tänker roa mig med att anmäla folk till höger och vänster om de inte skärper sig. Fast, det spelar ingen roll, med kommande förändringar får jag väl ingen ersättning värd namnet ändå ifall jag blir arbetslös. Positivt under året är att släktingar och vänner varit tämligen friska. Hoppas nästa år blir bättre, men, befarar att det nog blir sämre och mer förvirrande. Jag är väl född pessimist antar jag. Eller, realist som jag kallar det.
--------------------
zon2.5
|