CITAT (Sommartorparn @ 31-12-2006, 12:37)
Du får naturligtvis säga vad du vill till vem som helst, men du måste vara medveten om att personer kan bli kränkta. Sedan kan det ju vara att du gärna vill kränka vissa personer genom att hävda din frihet att använda vissa ord. Ganska barnsligt, tycker jag. Inte heller kan jag se att det kan vara intressant att tala om sitt könsorgan till kreti o pleti, annat än att provocera. Antar att detta var meningen med tråden.

Det är ungefär lika logiskt att bli kränkt av att jag använder svärord.
Det må vara så att vissa uppfattar mitt eventuella svärande (läs: min vokabulär) som ett tecken på dålig hyfs eller dålig uppfostran, men att bli kränkt av densamma är rätt löjeväckande. Det är inte så att jag kallar någon annan för sådant som vissa tycker är fult, utan enbart företeelser. Däri ligger en stor skillnad.
Jag ser heller ingen mening i att diskutera mitt känsorgan med allehanda människor och gör det därför inte heller. Vid de tillfällen detta uppkommer tar jag mig dock friheten att kalla det precis vad jag vill. I mitt fall vanligen "Rufus".
Syftet med tråden var att separera den från tråden som debatten startade i, inget annat.