Jag menade inte heller att låta barsk, sorry.. No hard feelings?
Bara det att politik normalt sett upprör känslor, jag är inte politisk ointresserad, snarare tvärtom. Det kan vara intressant att diskutera politik med folk som respekterar varandras åsikter och håller nivån högt. Tyvärr blir det sällan så. Politik är känsligt, så även för mig. Precis som i vardagslivet när man inte känner varann så håller man en liten låg profil med att snacka politik, just för att inte stöta sig med folk. Att sedan diskuttera känsliga saker via ett textmedium är inte heller det bästa. Emu är dessutom så abstrakt att säga någonting om så diskussionen blir för mig lite ointressant, när ingen egentligen vet något om hur det påverkar oss, varken positivt eller negativt. Det lär väl visa sig i ett längre perspektiv.
Det har räckt med att vart man än vänder sig så har man hört det "tjatas" om EMU. Så jag är dessutom lite trött på det "hela".
Nu har jag kanske blandat mig i den politiska diskussion, men jag tycker att det finns lämpligare forum om man vill diskuttera politik. Här fick jag känslan att man mest ville "hurra" för ett resultat. Vilket oftast irriterar folk som inte håller med i hurrandet. Don´t rubb it in liksom.
Vi håller oss till lite tjitt tjatt, snackar om allt mellan himmel och jord i "småprat", men lämnar politik till ett annat forum tycker jag. Framförallt tittar jag in för att prata/fråga/läsa om växter och sånt =), så jag håller med Sylvia fult ut.
Tjohej
*Vänskaps kram*