Jag har full förståelse för Katti med torpet, S-jorden ÄR svår att få tag på, dessutom finns den bara i 50 liters säck och det är inget du tar under armen om du går, cyklar eller åker buss hem
På den tiden när jag inte gjorde av med speciellt mycket såjord gick jag till Konsum/Domus/Coop och köpte deras så- och kaktusjord. Nu minns jag inte vad den hette, Simontorps kanske??, en grön och vit, ganska bullig påse med en röd plastklämma på
Den jorden tyckte jag var OK, men det är ju några år sedan jag köpte den sist
Weibulls så- och pluggjord köpte jag förra året, jag fick inte tag i S-jorden. Den köper jag inte igen

Den var alldeles för tung och kompakt, så evinnerligt mycket sorgmygg har jag aldrig haft förut
Blir jag tvungen att använda den igen, kommer jag att köpa minst lika mycket perlit dessutom och vad literpriset då blir vågar jag inte ens fundera på

I år när jag skulle köpa S-jord hos min närmaste handelsträdgård, sa han att han inte tagit hem den iår. Eftersom den är några kronor dyrare än annan jord kan de inte sälja tillräckligt mycket för att det ska löna sig att ta hem den
Så vi får nog fortsätta att tjata om den och inte acceptera andra, "billigare" alternativ
Sen kan jag ju tillägga att min underbara handelsträdgård fixade fram en säck S-jord åt mig iaf

Jag fick vänta några dagar, men det var OK. Undrar om de minns det till nästa år