CITAT (Eva i Skåne @ 08-01-2007, 23:01)
CITAT (faith @ 08-01-2007, 19:10)
Del 4 ikväll.
Ja, nu har jag sett alla fyra avsnitten. Jag gillar teamet
men nu vill jag gärna ha hjälp med lite historik i serien/böckerna
Inga ingående berättelser, men mitt minne (är som hos en guldfisk, säger mina söner

)..........
Jag har läst många böcker av Elisabeth George, men inte under de senaste åren. Jag har fattat att det gjorts tv-avsnitt som inte bygger på böckerna.
Visst var det nån familjetragik för Lynley tidigare, med missfall/dödfött barn eller nåt... eller hade hustrun Helen redan dött i böckerna, eller........???
Minnet är som sagt inte vad man kunde önska, så om någon förklarar nu kan jag inte lova att jag inte ställer samma frågor om serien kommer med fler avsnitt nån annan gång

Men just nu funderar jag över ovan fråga.
Är du säker på att du verkligen
vill veta?Själv brukar jag vilja få reda på det/sanningen, genom att läsa mig till den/det. Om du verkligen
vill kan du få veta genom pm, annars vore det synd om dem som vill vänta, och i stället läsa de senaste böckerna
De nya avsnitten ska, om jag har förstått rätt, vara uppdiktade enbart för TV. Men jag har inte sett dem, såg bara några av de första, som verkligen bygger på böckerna

.
Men jag är som vanligt, lite motvals, och har lite svårt för " filmatiseringar " av böcker som jag tycker om. de brukar inte kunna leva upp till " originalet "
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4
De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!