CITAT (Gossen Ruda @ 09-01-2007, 14:09)
Möjligen om hon som politiker har gynnat utvecklingen. Nu var det väl tvärtom, hon försökte som politiker bromsa saken men fastigheten ombildades till bostadsrätt utan att hon kunde påverka det hela. Hade hon vägrat gå med på detta hade hon blivit hyresgäst hos sina grannar. Man har som hyresgäst mycket liten möjlighet att förhindra ombildning till bostadsrätt.
Sanning med modifikation. Hon kunde ha reserverat sig mot beslutet och ändå haft rätt att köpa lägenheten. Bara för att markera att hon tog ställning i frågan. Hon valde att rösta ja...
Fulingar och misstag gör ju alla människor, politiker är inte ett dugg bättre, oavsett parti. Men som politiker ska man offentligt erkänna sina fel annars har man förbrukat förtroendet helt och hållet. Vissa politiker som "åkt dit" har genast stått för det de gjort och bett om ursäkt och skärpt till sig efter det. Andra har kommit med dumma ursäkter och bortförklarningar. Gissa vilka som jag har förtroende för?
Vad det gäller Bildt har jag ingen uppfattning om han gjort rätt eller fel, har inte orkat sätta mig in i denna svängen. Men jag gillar Bildt även om jag inte delar han politiska uppfattning.