Jag behöver inga stora mängder utav varje grönsak, vi är inte så många grönsaksätare i familjen.
Potatislandet består numera av...gräs, diverse blommor, överblivet grus/jord från hundgårdsbygget och ja, allmänt "naturskräp". Tanken är dock att jag ska gräva till landet så det åtminstone är en plan yta. Då ser jag hur det egentligen ser ut med jorden också.
Jordgubbar... Ja, det är ju gott... Men jag är lite mer förtjust i smultron, så det kanske får bli nån smultronplanta istället.
Men om man har två (ev. tre) pallkragar med blandade grönsaker och så har man en krage med squash? Går det att blanda två sorters squash?
Jag erkänner att vi inte är så flitiga på att pröva nya grönsaker, utan det brukar alltid sluta med tomat, gurka, isbergssallad o sånt när vi handlar från affären... Därför ser jag pallkragarna som en utmärkt möjlighet till att få smaka lite nytt. Orsaken till varför jag ber om förslag
Grönsaksfrågor:
*Jag har hört att det finns en rund morot. Räcker det med en krage till sådana? Är smaken bra? Och storleken?
*Squash, vad är skillnaden mellan sommar och vintersquash? Finns det nån sort som smakar lite extra gott?
*Bönor... En god, lättodlad böna, som gärna fungerar till att både plockas färsk och att torkas, den får gärna vara fin också.