Hej.
jag är en grabb på 14 år, jag är inte som alla andra.....
när jag var mindre tyckte jag om att gå på Hortus. min granne hade en köttätande blommma som jag var så farsinerad av. så jag sa till mamma att köpa en sån men vi hittatde ingen. efter något år så tröttnade mamma på "butiks blommor" och sökte på google på skoj. och blommor var större än jag någonsin hade trott på nätet. efter några veckor så hade pappa redan tröttnat

inte nog med att man byter blommor man får vänner
när mamma och jag satt och kollade efter blommor så hittade vi Asblomma. vi hittade att en sålde här på odla.nu sendan så sökte jag på udda blommor och hittade jag Tacca chantrieri (bat plant, fladdermusblomma,demonblomma,)man kan lungt säga kärlek vid första ögonkastet. men priset var också rart och så såldes den i USA

MEN mamma och jag gav inte upp så lätt... vi skickade efter frön, nu har jag 2 Tacca chantrieri bebis planter. och hoppas att det kommer upp fler. jag hörde med växtaffären dom hade prövat driva upp bat plant men lyckades inte vid ett par tillfällen. och när jag läste på fröpaketet tänkte jag O MY GOD. gro tiden var upp till ett år. fick höra att den var väldigt svårodlade.
men men skam den som ger sej.... nu har jag 2 st som har kommit upp och är oerhört lycklig och stolt..
så nu undrar jag om du har en sån här växt eller vet någont om den. allt är av intresse,