Jag tycker att det är bra med konkurrens inom livsmedel. Här i Umeå har priserna på ett stort antal varor inom detaljhandeln pressats nedåt tack vare Clas Ohlsson, Rusta och Överskottsbolaget. OBS och ICA Maxi Stormarknad har därmed fått sänka priserna, vilket jag tycker är bra!Nu väntar umeborna på t.ex. Willys etablering inom den närmaste framtiden. Vi lär inte få se någon etablering från Lidl här uppe pga avstånd och annat, men förhoppningarna finns ju.....
Som konsument har du ju större valfrihet idag än för 10 år sen kring vad du vill köpa. Framföralllt kapitalvarorna har blivit bättre och man får dem dessutom till lägre priser! Tänk om detta förhållande rådde inom vården också.....
Som chipsälskare är det väl bra med mer konkurrens - OLW och Estrella måste förbättra sig ännu mer när de märker av ökad konkurrens från andra märken - och kanske sänka priserna.
Som konsument har du ju möjlighet att ej köpa tyskt chips om du inte gillar det - och hellre köpa OLW eller Estrella t.ex. Jag tycker det är vettigare än att bara ha kanske ett märke att välja på.
/Ann-Louise i Umeå