CITAT (Karin i Småland @ 17-01-2007, 22:18)
Presentation?? Vad mer behövs än att visa sig på fotona på hemsidan + att visa vad de kan på scen
Någon spelplan behövs inte visas upp p.g.a att de inte är intresserade att ta spelningar uppöver landet...de har fullt upp här nere i södern + Norge och Finland.
Om du inte vet vem Madde i Grönvalls var (hon efterträdde Monia) så vet jag inte
Tycker du kritiserat mycket och rakt på sak utan att som du säger själv vare sig ha hört eller sett denna orkester, för mig är det som att skriva kritik på t.ex en film jag aldrig sett
Att en "okänd" orkester går förbi alla de stora.......beror ju helt klart på att lyssnarna tycker dom är kanonbra!
Jag får väl säga som du själv....Micke Ahlgrens har jag ALDRIG hört talas om, ej heller hört spela...men jag såg att de spelar mest på "båtarna" så det är väl orsaken.
Jag trodde du hade fått tag i Thorleifs, Mats Bergmans eller Mona G´s eller de verkligt stora

Observera Karin att jag bara kritiserar röstningssystemet.
Tycker du ska gå in på t.ex. Blenders och Sannex hemsidor och se hur en bra sida ser ut.
Vad jag menar med bra band är dom som är populära bland dansfolket, vi som är ute jämt och åker över nästan hela landet, samt kryssar mycket.
Sen är det inte som du antyder att båtspelningar är någon andra sortens spelningar, alla toppband spelar på båtarna. Dit hör inte Thorleifs, lasse-Stefans Arvingarna kan jag säga, dom kallas bland dansfolk för "wannabeeband" därför att dom drar så mycket "ickadansande" publik. I Malung, på dansbandsveckan går det inte att dansa till dessa band eftersom golvet är fullt av dessa som inte dansar.
De band som är populärast i sverige idag om man ser till publiksiffror är Claes Lövgrens, Drifters, Blender, Jannez, Sannex, Mats Bergmans, Cavalkad, Chiquita, Streaplers och Micke Ahlgrens, i den ordningen. Dom spelar över hela landet och även på båtarna. CL har på 60% av sina jobb 2006 haft publikrekord.
Och dom ska jag kryssa till på måndag.