Jag gillar garderobsblomman,för att den är grön, tålig och är lätt att få tag på. Men det gör ju att den finns ÖVERALLT! På rastauranger, biblioteket, sjukhus mm.... Priset man får betala för att man inte är jätteduktig på att ta hand om sällsynta och svåra blommor... Känns nästan som att ha samma gardiner i vardagsrummet som på tandläkarmottagningens väntrum.... ;-) Fast det är väl min fobi, att inte vilja ha sånt som alla andra har, har väl "modefobi" kanske... Men i mitt mörka vardagrumsfönster (inbyggd altan utanför) fungerar den, skulle inte vilja ha den nån annan stans... Ursäkta mig, men jag tycker inte den är särskilt snygg, lite för "stel"... Tror inte jag ska försöka dela dom, det räcker med dom tre jag har. Kanske gör den sig bättre om den växer till sig och blir en liten buske på ca 1.5 meter, om den nån gång blir det. Säg mig, vad är det som gör att ni gillar den? Är den snygg, eller är det bara för att den är tålig? Skulle kunna gilla den om den hade vackra väldoftande blommor, men det har den ju inte. Den påminner mig om kirskål..... Jag såg en vacker gulblommande orkidé på konsum igår, jag tror jag ska åka och köpa en.... ;-)
|