CITAT (Blomstertanten @ 20-01-2007, 09:39)
CITAT (Evgeni @ 20-01-2007, 09:06)
på det skulle jag vilja svara:
Därför att barn, så länge de är barn, aldrig någonsin kan " skylla sig själva ", eller aldrig ska kunna behöva lida för föräldrarnas dåliga ekonomi. Barn ska aldrig någonsin behöva känna sig annorlunda än andra barn. Det är det som är grundtanken med barnbidraget

I den bästa av världar borde det ju vara så !
Men så är det ju inte !!!
Barnen får ju hela tiden lida för föräldrarnas dåliga ekonomi , oavsett vad orsaken är till den.
Och om barnets alla kompisar tex. får hela barnbidraget att handla för själva , medans han/hon inte kan få det pga föräldrarnas ekonomi så märks ju skillnaden bara ännu mer

Jaa, du har så rätt! Och hur vi än vänder oss så har vi rumpan där bak

.
Fast om jag ska vara ärlig så tillhör vi dem som överlät barnbidraget till barnen när de blev tonåringar. Allt i det syftet att de skulle lära sig ekonomi. Och det lärde de sig på en ganska tuff väg får jag nog lov att säga. De fick inte ett öre extra av oss om det inte var så bestämt i förväg.
Om de var så dumma att de köpte ett par jeans för hela barnbidraget, fick de stå sitt kast............då hade de inga pengar mer den månaden. Behövde de lite dyrare grejer, fick de lära sig att spara ihop till det.......osv, osv........
Jag kan nog påstå att de är ganska tacksamma för den undervisningen idag..........
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4
De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!