CITAT (pejori @ 20-01-2007, 20:06)
hade önskat att mina kunde fått barnbidraget när dom började högstadiet, men som ensam mamma var det inte att tänka på här.
dom lärde sig hushålla med dom kronor dom fick
sen tycker jag att om man nu vill spara sitt barnbidrag för barnet eller framtida behov, så är det var och ens ensak
avundsjuka är och har aldrig varit klädsamt, och om nu någon drar in på nöjen, kläder, hårvård, bil, semester och inte dricker mjölk ecetra för att kunna göra det, så är det deras sak.

:wub:
alla kan inte spara det, så det är bara att grattulera dom som kan det

:wub:
pengarna är ett bidrag till föräldern och vad den gör med pengarna har ingen med att göra

Trist inställning att säga att de som är kritiska till hur barnbidraget ser ut är avundsjuka.

Det är så märkligt att varje gång någon försvarar barnbidragets vara i sin nuvarande form så ger man exempel från familjer som har det sämre ställt ekonomiskt. Man ger exempel att någon sparar i stället för att klippa sig osv. Men den kritik som bl a jag framför har inget med dessa personer att göra! Min kritik handlar om att personer som tjänar bra och som lever gott ändå får barnbidrag. Personer som tjänar 40.000 kr i månaden eller mer, inte ovanligt alls bland mina yrkeskollegor. Jag tycker det är helt förkastligt att dessa personer får barnbidrag. Jag skulle hellre se att de personer ni försvarare alltid hänvisar till fick mer i stället.