Jag tycker inte de pengarna är "öronmärkta". Vi lägger alla pengar i en kassa och sen betalas räkningar, en slant sparas till Isak osv. från den kassan. Om jag sen skulle råka gå ut just den 20:e när barnbidraget kommer så räknar jag det inte som att jag skulle "supa upp" barnbidragspengarna.
Nu går jag sällan ut men tycker ändå frågan är konstig. Så delar man väl inte upp pengar?
Skulle vara rätt krångligt att ha inkomstgrundat barnbidrag. Då måste man ju anmäla ny inkomst varje gång man byter jobb, blir arbetslös osv. och med så lång handläggningstid F-kassan har så skulle det ju aldrig stämma

Läste dessutom idag att de ska dra ner på folk så då lär de ju absolut inte ha tid med allt det extra arbetet det skulle innebära
Och varför skulle barnen "lida" för hur deras föräldrar tjänar? Menar ni att de som tjänar mycket inte skulle få nåt alls eller att alla får ett lägsta och att det sen ökar med behov??? Lär ju ändå inte funka med sittande regering där de rika ska håva in mer och de fattiga få det ännu sämre
Hej hopp och godnatt för ikväll