Bra inlägg Iris äntligen någon som förstår hur vi livsmedelsarbetare har det idag,ja inte bara vi, det ser lika illa ut i vården och inom barnomsorgen mm, och så som jag ser det så är det otyget med att konkurens utsätta brancherna som är boven.
Tycker att det är märkligt att folk åker flera mil för att kunna tjäna några kronor på mjölk, bröd, kött, mm, dessutom så gör man det sent på kvällar, men om man spelar för några hundralappar i veckan och köper någon flaska vin till helgen, då tycker inte folk att det är för dyrt!
Nä jag tycker att det var bättre förut när vi hadde lokala ICA och KONSUM butiker i närheten där folk bor, och ännu längre tillbaka när det fanns en affär tidslag jag vill minnas att lagen sa att inga butiker fick vara öppna efter kl1800 måndag-fredag kl1300 lördag söndagar stängt.
--------------------
Problemet är inte de onda människorna utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King. Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T. Att inte cykla är att gå för långt.
Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.
|