Hej, här är en data-analfabet till! Men nu i höst har jag tröttnat på att irra runt ibland filer och mappar och det blir bara ett virrvarr av allt. Så jag anmälde mej till datakurs för nybörjare inom Folkuniversitetet här i "grannbyn" Huddinge. Det är det roligaste jag gjort på länge - den ena Aha-upplevelsen efter den andra! Det är bara 5 kvällar men man får väldigt bra undervisning och vi är bara 7 elever med var sin dator så läraren hinner med oss alla.
När jag gått klart så skall jag väl våga mej på att tanka in bilder från min digitalkamera, som jag köpte när nästan alla blommor hade blommat över. Blev så himla trött på min gamla stenålderskamera som jag aldrig fick skärpa i bilderna med, så jag tog resolut och köpte en ny! (Min gamla vinterkappa får hänga med ett år till!

).
Jag har ju tagit fram CD på några fotorullar men jag har fortfarande inte fått kläm på det här med pixlar hit och pixlar dit och alla bilder är för stora för albumet här på Odla. Så sant Berith, man kan inte klicka lite här och lite där! Om det händelsevis skulle lyckas så kommer man ändå inte ihåg hur man gjorde. Men det finns ju fortsättningskurser i bildbehandling om jag inte lyckas själv.
Skönt att hösten är här så man kan sitta inne och uggla vid datorn utan att ha dåligt samvete för ovattnat och orensat i täppan!
Kul att vara tillbaka i forumet fast det är fasligt mycket att läsa ikapp när man varit borta ett tag!
/hälsar Gunvor