Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vad skall jag ha i växthuset?
          uno
          Inlägg 24-01-2007, 03:29
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 310
          Medlem nr: 256

Nu är det snart dags att förkultivera. Fullkomligt handlingsförlamad är jag och behöver hjälp.
          Glasväxthuset är ouppvärmt 384x384 cm och 200 cm i sidohöjd. Jag odlar i murarspänner. Mitt uppdragningsrum i källaren har en 400 W högtrycks-natrium och två st. 70 w metallhalogenslampor.
          Det var de tekniska förutsättningarna. Nu behöver jag er hjälp med vad jag skall ha i mitt växthus zon 3. med lite värmetillskott under våren.

Jag behöver total hjälp med planteringsförslag.

--------------------
          unozon1-2

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          uno
          Inlägg 25-01-2007, 12:46
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 310
          Medlem nr: 256

CITAT (Susanna @ 24-01-2007, 21:23)
          En vinstock kanske vore trevligt i växthuset?

Håller med om att du måste testa aubergine - det är kanongott. Jag odlade dem under fiberduk utomhus förra året och det gick hyfsat. Ditt växthuset har nog ideala förutsättningar.

Runåbergs har bra grönsaksfröer.

Tack Susanne. I höstas satte jag ut den staketdeuva som jag tidigare har hafti uterummet. Samtidigt planterade jag i marken, tog bort en marksten, en Himroddruva.

Mitt försök att få hjälp med växtförslag var att tips på annat än gurka och tomat. Detta har jag haft några år dessutom kapkrusbär och melon.
          Jag skulle vilja ha förslag på andra växter och uppbyggnads ideer kanske med kryddisar och annat spännande.
          Kanske jag inte vet vad jag vill men väntar på förslag på spännande vilda idéer.

--------------------
          unozon1-2

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-07-2025, 01:44

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon