CITAT (Bettson @ 04-10-2003, 20:31)
Idag kom en dam i femtioårsåldern som var på väg till bussen och frågade om hon fick ta frukt. Svarade att det fick hon så hjärtans gärna. Jag talade som vanligt om att vi inte tyckte om att hitta människor i trädgården och att hon därför skulle ta med sig en kasse och ringa på dörren innan plockningen, så att vi visste att hon var där.
Sedan fick jag tidernas utskällning för att vi lät vår frukt förfaras. Damen i fråga "for illa av att se eleändet". Hon ville därför plocka all frukt för " hon tålde inte att se sådan vårslöshet". Bla, bla, bla, osv.
Där fick man så man teg. Kom mig inte för att svara en gång.
Det ligger inte för mig att vara otrevlig mot folk men lusten att uttrycka sådana saker som brukar uttryckas i seriemagasin med konstiga tecken rann plötsligt på mig.
Nu skall jag plocka vinterfrukten i morgon sedan skall alla äpplen skakas ner från träden och köras ut i skogen så man slipper otrevliga kärringar.
Så det kan bli...
Nu har jag läst igenom alla mail innom detta ämne och jag är helt STUM av förvåning att folk betér sig på detta viset!

Det är ju otroligt! Och så gnäller dom på dagens ungdom ?????? Gnäll på gårdagens ungdom istället, för det är DOM som fött dagens ungdom! Med andra ord Dom själva! Som någon skrev här. finns det inge föräldrar längre? Man kan ju undra....

som jag skrev, jag är stum!