Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Modig kvinna eller?
          Margaretha
          Inlägg 26-01-2007, 13:36
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 057
          Medlem nr: 1 309

http://www.svd.se/dynamiskt/brannpunkt/did...id_14502257.asp

Jag tror att det ligger mycket i det hon säger!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Margaretha
          Inlägg 28-01-2007, 14:51
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 057
          Medlem nr: 1 309

Jag tror inte att det har så mycket med ålder att göra. Är själv en s.k. gammal mamma. Men jag har satsat på mina barn och fördelen har ju varit att mina roller i livet i övrigt redan fanns.
          Utbildningen var avslutad och jag hade jobbat ett antal år. En fjärdedel av de som studerar på högskolan i Sverige har barn idag! Och det kan inte vara lätt.
          Sedan måste man göra karriär och det är ju inte helt problemfritt att börja sin anställning med en graviditet.
          Jag tror också att jag haft lättare att avstå från saker och ting än många yngre. Hur man t.ex. kan släpa med sig bebisar med eller utan vagn på kommunala fyrverkerier har jag aldrig förstått. Eller på långresor med flyg. Läste att de får syrebrist under flygresor.
          Därmed inte sagt att det finns mycket ansvarsfulla unga föräldrar. Jag tror att det har mer att göra med hur stort ego människor har än med ålder. Det finns väldigt kloka unga mammor och pappor och väldigt omogna 30-åringar faktiskt!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 01:44

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon