Jag förstår mig inte på er. För en tid sedan röstade vi fram denna "Småprat ej trädgårdsrelaterad" för att man skulle slippa en massa orelevanta inlägg i de övriga trådarna om trädgård m.m. Men tyvärr så har vi inte någon disiplin utan ibland hamnar det trädgårdsfrågor, mat och receptfrågor m.m. även i denna trots att det finns avdelningar för detta. Även jag har ju blivit påhoppad och kallad polis ibland när jag påtalat att ett visst inlägg tillhör en annan tråd. Tjafset förekom även i dessa trådarna tidigare, men har blivit mindre sedan denna avdelning startade. Varför skall denna helt plötsligt bort nu, då flyttar man ju bara problemet.
Sedan ni som anser att det är tjafs, påhopp eller vad det kan vara, varför skriver ni i dessa inläggen, kan man bara inte ignorera dem så slutar nog de skribenter som vill provosera eller vad man ska kalla det.
Att det förekommer mycket i detta småprat är väl också till en del för att trädgårdsarbetet inte har kommit igång och för att inte tappa kontakten med varandra finns men just i småprat ej trädgårdsrelaterat.
Sedan pratas det mycket om vad moderatorn ska göra och inte göra. Menar ni att de skall sitta och läsa alla inläggen och sedan besluta om vilka trådar som skall tas bort eller stängas. De har nog annat att göra också.
Det vi skulle kunna hjälpa till med är att skicka ett mejl till t.ex. Ingemar och påtala när vi anser att det skall tas bort eller flyttas till annan plats, jag har gjort det några gånger och då har Ingemar tagit bort det t.ex. spamtråden, eller flyttat inlägget där det hör hemma.
--------------------
skriver Inga från Närke i zon 3-4
|