CITAT (anna_rispan @ 30-12-2006, 19:39)
En av netikett-tipsen är att man inte ska svara om man inte bidra med något. Det kallas typ me too-inlägg.
Vad tycker ni om det?
Tänk om de måste be oss att tänka på det här på forumet för att det tar så mycket plats?!
O sen nu när jag läst de olika så ser jag ändå att det skiljer sig en del mot vanliga livet. Just för att man syns inte o kan inte se de andra. Tydligheten är verkligen viktig o sådant.
från den här trådenMen för mig innebär netikett att försöka skriva så tydligt som möjligt.
-För att så många som möjligt ska kunna förstå vad jag menar och hänga med. Det finns ju en massa saker att tänka på för att göra det man skriver tydligt. Läsbarhet, ord, meningsbyggnad. Vad man skriver. Att markera om det sagt med glimten i ögat eller när man är arg eller känner sig varm i hjärtat...osv...
Hålla inne med ironiska kommentarer så ofta jag kan.
-Eftersom de kan missförstås.
Inte skriva saker som kan såra eller så.
-Om det händer så kan det ta lång tid innan man upptäcker det och kan be om ursäkt. Bättre då att avstå helt. Inte ens skriva att jag har en bitter kommentar på lager. Bita sig i tungan o gå från datorn en stund.
Att jag inte skriver i frågor jag inte har en susning.
-Svårt i bland. Men jag försöker tänka på den som ställer frågan. Varför den ställer frågan. Om någon kanske frågar om: Brukar du sopa av all snö från bilen när du ska iväg. Om jag då inte har någon bil o inte kör bil känns det onödigt om jag går in o skriver. Nej. Har ingen bil.
Jag är också nyfiken på vad ni andra tycker och lägger in i begreppet. Undrar någon något om det jag skrivit så får ni fråga.