Meningsskiljaktigheter blossar upp på alla forum till och från, enligt min erfarenhet. När jag var gravid och väntade barn blossade ett gräl upp och stämningen blev så vass och otäck att jag (och många fler) faktiskt lämnade forumet. Riktigt tråkigt! Liknande sak hände där; en person blev förbannnad på en annan som hon länge tyckt varit otrevlig mot andra mammor, uttryckte sig och fick en hel mob emot sig. Där svängde pendeln och träffade den arge med full kraft, inte kul att bevittna det heller.
Vi människor är ju beskaffade så här, vi gillar den ena och ogillar den andra. Vad man alltid bör tänka på på forum är att man får gå värdshus förbi den man inte tycker om, det är den enda fungerande tekniken, tror jag. Spydighet fungerar inte i text på nätet, den slår så hårt och blir så obeveklig när den står i kall och hård text.
Det som hänt här, händer överallt och det man kan lära är att man inte får ge utlopp för alla sina känslor här på forumet, i alla fall inte om de kan såra någon annan.
De flesta riktlinjer kring vad man får skriva på ett forum tror jag att majoriteten redan förstår, men det kanske kan vara bra att förtydliga det hela i någon slags forum-etikett (fast inte här på småprat, det blir lite väl vasst och aggressivt tycker jag).
Så tycker jag, säkert tycker någon annorlunda, men låt oss vara vänliga ändå!

Jag för min del vill gärna också ha kvar Felix matte här hos oss på forumet, för hon är trevlig också tycker jag.